Tässä meille esimerkkiä. Jumala on sama eilen tänään ja iankaikkisesti taitaa uskoa puuttua kun Jumalaakin rajoitetaan. Jumala päättää ketä hän käyttää ja kuka hänelle kelpaa vaikka ensin pakenisikin niin kuin Joona.

Joona 1:2,3 Nouse mene Niiniveehen ja saarnaa sille heidän pahuutensa on noussut minun KASVOJENI ETEEN.

Mutta Joona nousi ja pakeni Tarsiiseen...

Hän pakeni laivalla Herran kasvojen edestä sillä hän pelkäsi mennä siihen väkivaltaa olevaan kaupunkiin koska se oli Israelin suurimpia viholliskansoja. Mutta kun hän oli nukkumassa nousi merellä suuri myrsky ja laiva oli uppoamassa ja merimiehet heittivät arpaa ja se osui Joonan ja hän tunnusti pakenevansa Herraa Sebaotia. Ja sitten hän sanoi heittäkää minut mereen niin meri lakkaa raivostansa.

Joona 2:1,11

Mutta Herra toimitti suuren kalan nielemään Joonan. Ja Joona oli kalan sisällä kolme päivää ja kolme yötä. ja Joona rukoili Herraa Jumalaansa kalan sisässä

Sitten Herra käski kalaa ja se oksensi Joonan kuivalle maalle

Joona 3:1, 2 Joonalle tuli toistamiseen tämä Herran sana Nouse ja mene Niiniveehen siihen suureen kaupunkiin (120000 asukasta) ja saarnaa sille se saarna minkä minä sinulle puhun

Joona nousi ja meni Niiniveehen ja käveli aluksi yhden päivämatkan ja saarnasi sanoen: vielä neljäkymmentä päivää ja Niiniveehen hävitetään

Joona3:5 Niin Niiniveen miehet uskoivat Jumalaan kuuluttivat paaston ja pukeutuivat säkkeihin niin suuret kuin pienetkin

Niiniveen kuningas käski kaikkien pukeutua säkkipukuihin ja huutaa Jumalalta armoa.

Joona 3:9.10 Ehkäpä Jumala jälleen katuu ja kääntyy vihansa hehkusta niin ettemme huku. Kun Jumala näki heidän tekonsa että he kääntyivät pois pahalta tieltänsä niin Jumala katui sitä pahaa minkä hän oli sanonut tekevänsä heille eikä tehnyt sitä

Joona 4:1,4 Mutta Joona pahastui tästä kovin JA VIHASTUI

mutta Herra sanoi :Onko vihastumisesi oikea?

Oli kuuma ja Herra kasvatti risiinikasvin Joonan suojaksi mutta se kuivettui. Joona halusi nähdä miten kaupungille käy.

Joona 4:9 Mutta Jumala sanoi onko vihastumisesi risiinikasvin tähden oikea: tämä vastasi. Oikea on vihastumiseni kuolemaan asti.

Joona 4:10,11 Niin Herra sanoi: Sinä armahdat risiinikasvia josta et ole vaivaa nähnyt ja jota et ole kasvattanut joka yhden yön lapsena syntyi ja yhden yön enkö minä siis armahtaisi Niinivettä sitä suurta kaupunkia jossa on enemän kuin satakaksikymentätuhatta ihmistä jotka vielä tiedä kumpi käsi on oikea ja kumpi vasen.

On hämmästyttävää että Joonalla oli mieli että hän halusi nähdä Niiniveen tuhoutuvan hänellä oli vihaa jumalattomia kohtaan ja sitä löytyy nykyisin joidenkin kristittyjen parista. Toivotaan että Jumala hävittäisi kun hänen tahtonsa on pelastaa jokainen ihminen hän haluaa että meillä olisi anteeksiantava ja todistuksen lahja jumalattomille eikä hävityksen toivomus. He eivät tiedä kumpi käsi on oikea ja kumpi vasen koska sielunvihollinen on pimittänyt heidän sydämensä ja silmänsä. Tehkäämme parannus tässä asiassa niin voimme odottaa herätyksen alkavan.

Jeesus myös sanoi työmiehiä on vähän rukoilkaa siis elon herraa että hän lähettättäisi työmiehiä elonkorjuuseen. Viljavainiot odottavat leikkaajia taivaan aarrekammioihin.